2013. november 8., péntek

Életemben először...

... vettem egy doboz cigit. No nem magamnak, nem így próbálom levezetni  a munkahelyi stresszt.... ;) Hála Istennek eddig sem cigiztem soha és ezután sem tervezem. (Ok, volt néhány elhajlásom bulikban, de nem győzött meg egyik élmény esem arról, hogy ez jó...) Történt ugyanis, hogy bíróságra csattogván leszólított egy hajléktalan srác. Többször láttam már, hetek óta a környéken csövezik szerencsétlen, elég rossz állapotban van, de mondjuk milyenben is lenne.... :S Világító kék szeme és egészen világos szőke haja van és látszik, hogy egykor jobb napokat is látott. Na szóval leszólított, hogy nincs-e egy cigim. Egyrészt siettem is, másrészt ugye ha nem dohányzom, logikusan cigit sem tartok magamnál, így aztán csak pár szót váltottunk, aztán rohantam tovább. De olyan rossz érzésem volt... Gyorsan kipipáltam a bíróságot és az első utamba akadó nemzeti "sikerült kiválasztani a legcsúnyább barnát"-ba bementem. Kérdezi a lányka, hogy mit szeretnék. Mondom, nem igazán tudom, mert nem cigizem. Olyan döbbent arccal nézett rám, hogy muszáj volt nagy vonalakban vázolnom, hogy mi a helyzet. Még jobban elkerekedett a szeme és közölte velem, hogy ő még ilyet nem hallott, tök jó fej vagyok, aztán ajánlott egy cigit, ami jó minőségű, nem bivalyerős és általában a fiatal férfiak szeretik. Mondtam neki, hogy nem tartom magam különösebben jó fejnek, inkább a belső hang kezdett erősen szekálni és ha annak engedek, hátha utána kevésbé érzem magamat nyomorultul.... Ilyenkor mintha kapna az ember egy gyomrost, hogy milyen sok a szomorúság és a szenvedés is a világban, sok-sok jobb sorsa érdemes ember is él körülöttünk.... Illene sokkal hálásabbnak és elégedettebbnek lennem és többet tennem azokért, akik erre rászorulnak.... Nekem csak egy doboz cigi, néhány száz forint..... Ha véletlenül kiesne a tárcámból, több, mint valószínű, észre sem venném a hiányát.... Neki pedig.... :/ Amikor a kezébe nyomtam a dobozt és az öngyújtót, azt hitte, hogy már csak 1-2 szál van a dobozban.... Azt, ahogy felcsillant a szeme, amikor észrevette, hogy zsír új a doboz, azt nem fogom elfelejteni egy darabig.... És most nem akarok morfondírozni azon sem, hogy a bagó káros.  Ma gyógyszer volt neki is, nekem is. Pont. Azt meg csak remélni tudom, hogy van még számára kiút ebből a rettentő helyzetből.... :S :/

4 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon jó fej vagy!
    Mi is ilyenek vagyunk Zemberrel. (Bár ő most berágott pár pofátlan kéregetőre itt: kért egy sört a csávó, Zember vett neki, aztán meg sem köszöni, csak jön a nincs 5 Eu-d is? duma. Szóval szerencséje, hogy egy jobbegyenest nem kapott a söre mellé a csóka. No, azóta Zember megtiltotta az adakozást és ő keményen is is hajtja őket.
    De azért otthon pl. míg én félúton hazafelé befutottam a bonyhádi Lidl-be, ő begyűjtött két fiatal stoppos srácot, akik elitták a vonatpénzüket. Aztán, mikor kitettük őket, még egy ezrest is a kezükbe nyomott...

    VálaszTörlés
  2. Minket egyszer egy öregasszony borított ki a Bazilikánál... Volt nála néhány kókadt kis virág, melyek erősen hasonlítottak a közeli park ágyásaiban találhatóakhoz....Falkavezér megkérdezte, hogy mennyiért adja őket. Azt mondja: " ó, fiatalember, amennyit gondol". Erre elővett az én emberem egy ötszazast, mire a nénike a vékonyka hangról bicska nyitogatóra váltott, és ránk förmedt, hogy ezért 800 forintot szokott kapni, de van, hogy még annál is többet.... Na erre mondta a Falkavezerem, hogy tiszteltjük a kort, sajnáljuk a kiszolgáltatottakat es szegényeket, de azért reméljük, a mai termés rászárad, nagy tisztelettel....
    A kéregetőkkel amúgy én is óvatos vagyok. Ha nyilvánvalóan maffiás, vagy igazi naplopó-lejmolós fajta, azokat kiröhögöm. De akiknél visít a belső hangom, azoknak mindig adok. Sajnos csepp a tengerben, de talán mégis csak valami....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még Szegeden volt úgy, hogy buszra kért a pasas, de arra már nem is emlékszem, hogy mi volt a fedőstory. Nem volt koszos, letuttyant, 60as pasas - erre emlékszem - szóval be is dőltem.
      A ciki csak az volt, hogy egy hét múlva ugyanott, ugyanazzal a történettel állt elém. Mindkétszer a lakótársammal voltam.
      Kikerültem és tovább mentünk, mert tudtam, ha megállok, beborítom a kocsik közé, az fix! Amikor hülyének néznek, na akkor lefő a kávé!

      Törlés
  3. ♥ hát ez tényleg szuper élmény lehetett! :) Jó, hogy vagy!

    VálaszTörlés